Vaje na simulatorjih v veterinarski medicini Vse pogosteje ivali zamenjujejo simulatorji in lutke
(04.05.2016) Zmeraj pogosteje se za klinično praktično izobraevanje novih veterinarjev uporabljajo simulatorji. Na ta način naj bi se bistveno zmanjala uporaba ivih ivali za namen vaj, ob tem pa je tak učni proces vsaj v začetku za tudente manj stresen.
Strokovnjaki z Veterinarske univerze na Dunaju so pred kratkim dokazali, da učenje s pomočjo simulatorjev omogoča podobno uspene učne rezultate, kot vaje z ivimi ivalmi. tudenti, ki najprej trenirajo na simulatorjih, so kasneje pri rokovanju in učenju na ivalih bolj spročeni. To kaejo rezultati dveh nedavnih tudij, ki sta bili objavljeni v revijah Theriogenology in Reproduction in Domestic Animals.
Na konjskih simulatorjih lahko študenti trenirajo ginekološke preglede
Ali ima učenje s pomočjo simulatorjev za tudente zares enak učinek kot treniranje na ivih ivalih? Ekipa sodelavcev z Veterinarske univerze na Dunaju je preverila, kako učinkovito je dejansko učenje s pomočjo simulatorjev.
25 tudentov petega semestra je v ta namen imelo vaje za učenje ginekolokega pregleda pri kobili. Razdeljeni s bili v tri skupine, vsaka je za učenje tipanja genitalnega trakta kobile in sočasnega ultrazvočnega pregleda imela ponujene različne monosti. Prva skupina je postopek tirikrat preizkusila na simulatorju lutke iz umetne mase. Druga skupina je tirikrat lahko postopek vadila na ivi kobili. Prav tako na ivih ivalih, vendar le enkrat je postopek lahko preizkusila tretja skupina tudentov.
Učenje na simulatorju je skoraj enako učinkovito kot učenje na ivalih
Dva tedna kasneje so raziskovalci preverili učinkovitost vaj tako, da so sodelujoči tudenti morali napraviti ginekoloki pregled na ivi kobili. Ekipa tudentov, ki so se učili s ponovitvami pregleda na ivih ivalih so se pri testiranju najbolje odrezali.
Medtem so najslabe rezultate imeli tudenti, ki so na ivih kobilah lahko postopek poizkusili le enkrat. Skupina z učenjem na simulatorjih je po uspenosti bila v sredini. Trenirani ultrazvočni pregledi so pri vseh treh skupinah pokazali priblino enake uspehe.
Vaja na simulatorjih zelo dobro pripravi tudente na klinično delo z ivimi ivalmi, pojasni avtorica publikacij in vodja raziskave dr. Christina Nagel.
Nai simulatorji niso le učni pripomoček in pomembna dopolnitev za nae tudente, temveč tudi pripomorejo k uspeni začiti ivali. ele, ko tudenti obvladajo preglede na simulatorjih, lahko pričnejo z opravljanjem pregledov na ivih ivalih.
Učenje suverenega rokovanja z ivalmi
tudenti, ki se učijo s pomočjo simulatorjev so kasneje, ko morajo pregledati ivo ival, manj pod stresom. Osnova za podane trditve so bile meritve srčnega utripa in ravni kortizola v krvi pred in po vajah.
Na Veterinarski univerzi na Dunaju lahko študenti trenirajo posege na zelo realističnih simulatorjih
Rezultati trenutne preiskave spodbujajo k poudarjanju pomembnosti izobraevanja bodočih veterinarjev in veterinark s pomočjo kvalitetnih simulatorjev. Ponavljajoča praksa je najbolja predispozicija za kasneje varno in strokovno klinično praktično delo z ivimi ivalmi. Ob delu na simulatorju tudent tako prve občutke za rutino in samozaupanje ter bo tako kar se da najbolje pripravljen na bodoče kontakte z dejanskimi ivalskimi pacienti. Sočasno pa se ob tem tudi v obzir zajema dobrobit ivali in njihova začita.
Publikaciji:
Teaching of diagnostic skills in equine gynecology: Simulator-based training versus schooling on live horses;
Christina Nagel, Natascha Ille, Jörg Aurich, Christine Aurich; Theriogenology. doi:10.1016/j.theriogenology.2015.06.007, http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0093691X1500312X
Stress Response of Veterinary Students to Gynaecological Examination of Horse Mares Effects of Simulator-Based and Animal-Based Training;
Christina Nagel, Natascha Ille, Regina Erber, Christine Aurich, Jörg Aurich; Reproduction in Domestic Animals. doi: 10.1111/rda.12600, http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/26310966